fredag 6 maj 2016

Välbehövlig vila

Idag bestämde jag mig för att jag var anställd i Sverige och tog en klämdag - ja, nästan i alla fall. Pratade med kompisar i Sverige på morgonkulan - det gäller att använda tidszonen på rätt sätt. Jag känner att jag håller på och börjar ställa in mig på att komma hem igen :)

Vid lunctid dök Mike och hans fru Kris upp. Väldigt trevliga personer som jag var och besökte två gånger vid min förra Michigan vistelse. Mike träffade jag när jag var på en forskarkurs i Norge för två år sedan. Vi bestämde oss för att åka och äta lunch. De hade googlat en ställe som visade sig vara helt outstanding. Det var kö utanför och vi fick vänta där i en halvtimma. Väl inne i restaurangen tog det en timma att få maten. Det liknade Jazzköket i Östersund i amerikansk tappning!







Efter att ha fått vår lunch och pratat kart drog vi ner till Lansing för en stilla promenad. De hade med sig sin gamla hund vilket gjorde att vi fick ta det lugnt. Efter en stund hittade vi Lansing City Market som hade den goda smaken att ha en restaurang med utsikt mot Cedar River. Sådant gillar jag skarpt - vattenutsikt av all slag är alltid bra! Jag firade att jag gjort terminen med att ta mig en Blueberry Stout!

Avslutade dagen med att betygssätta några rapporter. Alltid lika spännande ;)

Inga kommentarer: