söndag 22 maj 2016

San Francisco

Idag hade jag haft turen att få umgås med Stéfanie och Luiz, två kamrater från förra gången jag var i Michigan.  De bor i Davis nu, där Luiz fortsätter att göra sin doktorsavhandling i datateknik.  De är grymt trevliga, båda från Brasilien.  Jag tog en uber till tågstationen i Mountain View och sedan tåget till San Francisco.  De mötte mig där och vi åkte till Golden Gate park.  Det är en park, lite dom Slottskogen fast gigantiskt mycket större. Vi fikade på konstmuseet och planerade dagen. Science museum var för dyrt - $35 each. Då det blev en långpromenad för att se bisonoxarna och sedan havet.
En långlunch och sedan shutteln tillbaka till museet för fika.  Härligt väder och fika igen! De körde mig till tåget och nu är jag på väg till Mountain View igen!

Inga kommentarer: