lördag 28 maj 2016

Hopp och hej vad kul detta är!

Jag har varit ute med kusin och ätit middag, det gör vi varje kväll. Det roliga är att han ju är sex år äldre än mig och har andra minnen av min pappas släkt än vad jag har. Nu har jag koll på att pappsen hade en motorcykel, förvånar mig inte det minsta. Pappa var grymt oteknisk, men älskade motorer och sånt som gick i en lagom fart framåt. Sedan har vi pratat mer om farfar och jag fick veta mer om honom. Han var tydligen chef på Vägverket i övre Norrland när han dog och hade en tjänstebil placerad i Ljusdal under kriget. Inte för att han inte hade bensin att åka till Karlstad, utan för att det inte fanns däck att tillgå i den utsträckning som han behövde. Nu ska jag bara ta reda på när farmor köpte huset i Fjällbacka - vi hade inte samma uppfattning där, jag och kusin.

So long!!

Inga kommentarer: