söndag 15 maj 2016

Bye, bye!

Nu har jag varit på två barbecue på samma kväll - en med min writing group och en med mina internationella kompisar. Den första var väldigt stillsam, vi grillade grönsaker och pratade i några timmar. Den andra var mycket mer folk, mycket internationell mat, spel (jag är ingen fena på att rita på beställning), roliga historier etc. Grymt roliga och trevliga båda två.

Igår började jag och mina franska och italienska kamrater med en brunch på Brody's. Rätt mättande med amerikansk omelett och sedan ett stort utbud av frukosttillbehör. Vi satt där i tre timmar, så de hann få fram lunchmaten. Ja, det var några som tog en snabblunch också. Vi spelade in en film till Stefanie, en brasiliansk kompis som jag ska träffa i San Francisco nästa helg.


Efter det åkte jag med Les och hennes familj till Ann Arbor. En väldigt trevlig stad en timmas bilfärd från East Lansing. Det trevliga med den är att den har en stadskärna med affärer som man kan gå till. Ungefär som en svensk stad kan ha. Tyvärr var det svinkallt, men vi gick runt ett tag och sedan var det middag på ett breweri. Gott, fullt med folk och hög stämning!


Idag har jag tvättat, städat lägenhet, packat klart, lämnat in nycklarna och nu sitter jag på flygplatsen. Ska åka till San Francisco och hälsa på en kusin i en vecka. Drar sedan till Santa Barbara där jag har en annan kusin. Stannar där i en vecka - det gäller att använda sina släktingar ;)Ska bli skönt med värme och komma in i svenska vanor igen! I alla fall att prata svenska :) Sedan kan jag ju känna mig lite naiv när jag bestämmer mig för att åka dit. Det är ju i samma land tänker jag och inser inte att det tar fem timmar att flyga dit! Ja, ja, det ska väl gå bra, det också :)

Inga kommentarer: