tisdag 12 april 2016

Måndag!

Knatade upp till Linton för att hålla lektion. Ja, egentligen inte jag utan en fd kollega till mig som pratade om distribuerad systemutveckling. Blev väldigt bra och uppskattat. Många frågor från studenterna, vilket jag gillar! Jag ser att de lär sig mer och mer och nu kan de prata om det jag har som ämne. För mig betyder det att de kan mer! Måste bara berömma min fd kollega - han är grymt duktig och strukturerad. Trevlig och en dröm att jobba med :) Kul att våra vägar kan korsas igen!



Fortsatte till Bessey efter lunch och skrev ett stycke på kappan. Det finns några till att skriva, men det blir i alla fall fler och fler! Pratade med Ben om slutet på terminen, den fungerar annorlunda än hemma. Här är det finals week med allt vad det innebär. Ska bli spännande att få uppleva detta. Jag fick en present av honom - kul! Dessutom blev det lite vemodiga tankar - studenterna och jag kan mer och vi har lärt känna varandra. Då är det slut!


Upp till mina kamrater i writing group. Jag måste uppskatta deras tålamod med mig och mina utläggningar om innebandy etc. Men kul är det! Knatade hemåt och handlade mat på Fresh'n'Thymes.

Inga kommentarer: