lördag 2 april 2016

Lite dagen efter

Idag kände jag mig lite dagen efter gårdagen. Hade möjlighet att sova länge och sedan drog jag upp till Friendship House - som vanligt. Pratade strunt med Rich och Sarah och satte mig att skriva ihop analysen och slutsatsen på den sista artikeln. Nu ska jag börja med att gå igenom den och få ihop alla begrepp etc. och sedan ska den ut och valsa runt bland kollegor, handledare, editorerer etc. Ett spännande liv den har framför sig ;)
Friendship House på fredagar innebär en klass där fruar till män som är på MSU lagar mat ihop. Kallas spouse connection på amerikanska. Många kommer från Asien, så det är alltid något gott att smaka på om man gillar asiatisk mat. Idag var det friterade crepes med grönsaksstuvning i.

Rich och Barbara hade en diskussion i köket om söndagens knytkalas. Rich ville ha alla deltagares matförslag för att kunna ge allergiker information. Jag ska göra det hela enkelt för mig och fixar pannkakor med hjortronsylt. När jag berättade, var hjortron inget Rich visste vade det var eller någon annan på Friendship. Jag kommer i alla fall med något nytt. Jo, jag köpte en burk när jag var på IKEA med Les för några månader sen. Många som kommer på kalaset -  80 - 100 personer!

Nu börjar jag inse att Tobias ska komma hit på måndag. Grymt kul och jag tror att t o m jag kan bli känslosam och gråta en skvätt när jag träffar honom ;) Alla biljetter är bokade överallt, så nu ska vi nog fixa denna rundtur och hockeymatcherna också! Kanske städa lägenheten också ;)

Inga kommentarer: