söndag 10 april 2016

Långsam lördag

Jag sov länge idag - kändes att vi hade varit ute och flängt i en vecka. När jag vaknade var det det här jag såg:


Kändes lagom inspirerande att gå ut, speciellt som jag fick Tobbe att ta med sig mina vinterskor hem. Hetl fel beslut! Jag pratade med några kompisar, känns alltid bra att vara uppdaterad på vad som händer hemma. Skrev några stycken i min kappa - inledningen finns och nu ska den relaterade forskningen på plats!

För er som undrar - Tobbe kom hem lyckligt och på tid! Snyggt jobbat alla flygbolag :)

Det jag ägnat mig åt resten av tiden - kollat på min nya favoritserie (i avsaknad av dåliga tidningar) Parneviks. Jag vill också ha ett hus i Florida - Miami var helt OK ;) Jo, jag ska bli seriös imorgon!

2 kommentarer:

Ted sa...

Jösses -- och jag som trodde våren drog fötterna efter sig här i Ume.

Jag ser att du börjar gå avslut i avhandlingen. Har du satt datum för förseminarium eller så ännu?

Om inget oförutsett inträffar skall jag ha mitt kort innan midsommar. (Kan dock inte påstå att jag skrivit många rader ännu...)

Karin Ahlin sa...

Det finns värre ställen än Ume ;)

Med din skrivartalang så lär du hinna före mig - var så säker! Det kan ju vara bra om vi tajmar sen - hade varit kul att komma till Umeå för första gången i mitt liv och fira din hatt!