onsdag 6 april 2016

Turistande och karma

Jag kände mig hemskt glad och lycklig igår. Skönt att ha fått en sådan underbar son. Lugn och trygg i alla situationer! Jo, jag vet att det är lite i stil med fina dig etc som flödar på Facebook, men jag kände ändå att jag är glad och stolt över honom.
Efter att ha tagit det bästa beslutet - bort från rövarstället och till ett riktigt ställe, så blev det turistbuss runt Chicago. Jag blev lite kär i staden - mycket fint att se, rent och snyggt. När jag är i USA kan jag längta efter vårt svenska intresse för arkitektur och heminredning ibland - vi har väl utveckat det en del hemma jämfört med vissa ställen här. Exteriört kan mycket se ut som vilda western och det var ju ett tag sedan. Interiört kan det ibland vara hipp som hopp och ingen bryr sig riktigt! Åter till vår dag i Chicago - kocksonen fick bestämma matställe. Han hade spetsat in sig på ett dyrt amerikanskt kött, som de tyvärr bara serverade på kvällen (jag kommer inte ens ihåg vad det heter). Jag fick i alla fall god torsk och en fräsch sallad till det.





Sedan drog vi ut till hockeyarenan för att kolla på Chicago Blackhawks. Mycket folk - det är det minsta man kan säga! Vi gick runt arenan, hittade souvenirbutiken och Tobbe köpte en hockeytröja. Dyr som skam, men är man här så är man. Matchen började och det var drag runt den med reklam och andra jippon. Tyvärr var väl inte matchen det som alla andra var mest intresserade av; mera att kolla på annat, titta på Facebook, käka, dricka öl etc. Men jag tyckte det var kul - snabb hockey och några intressanta svenskar som var med. Matchen slutade 6 - 2 till Chicago, så det var en bra match om man gillar mycket mål!

Hem till hotellet - vi kör taxisvängen hela tiden. 10 dollar på två blir inte mycket om man jämför med svenska taxipriser. Fantastiskt med ett riktigt rum - jag sov som en prinsessa i en riktig säng!

Karman då? Jo, jag tycker det är roligt när min fd sambo hörde av sig förra veckan. Han hade sett att Tour de France 2016 startade i Mont St Michel. Vi var där och turistade en sommar och var bl.a. vid ett ställe som hade rosa granitklippor. Han mindes detta och kom på att det var bra minnen. Skönt att få höra det, för det finns ju alltid en anledning till att man inte är ihop längre och det är den som tyvärr kan etsa sig fast i minnet! Sedan var det skönt att höra att han hade blivit av med alla sina skulder (de var stora och till Kronofogden). Kändes som att allt jobb med detta inte var förgäves om han nu kan leva ett bättre liv! Karman slog till igen och jag blev glad i själen igen när min fd svåger la till mig på fejjan. Jag gillar honom skarpt och det känns skönt att återknyta kontakten igen!

Inga kommentarer: