lördag 9 april 2016

He is gone!

Nu har Tobias åkt och det är grymt trist! Jag beklagade mig för Kristian på Facebook. Den kloka sonen frågade om vi hade haft det bra och om det blev några bra minnen av det hela. Skönt med vuxna barn!

Jag och Tobias gjorde i alla fall Campus på tre timmar idag. Jag visade Spartan Stadium, Linton Hall, Bessey Hall, kåren och biblioteket. Tobias kommentar var att det var väldigt stort och välskött! Den sista kommentaren kom i samband med att vi promenerade genom några parker bort till Brody för att äta lunch. Jag ville visa honom en dining court med det stora utbudet som finns där. Och dessutom blev det lättare för mig när vi inte behövde bestämma innan vilken mat vi skulle ha.

Nu hoppas jag bara att han får en bra flygresa hem - han är inte hemma förrän kl 18 imorgon (svensk tid). Resan går först till Chicago, Munchen och sedan Göteborg. Och nej, han skulle inte gå ut på lördags kvällen med sin bror ;)

Jag får börja ta itu med mitt skrivande och andra spännande saker - rätta elevuppgifter och förbereda veckans lektioner. Inte för att det är många, men det ska göras!



Och för er som undrar om kvällens väder - here it comes:



Inga kommentarer: