tisdag 26 april 2016

Gahh!!

Ibland blir jag så trött! En avlägsen kompis kontaktar mig - det är alltid trevligt! Kul att få mail och frågor om när jag ska komma hem etc :) Men så kommer det som jag får höra emellanåt - "Jag hoppas att du får lugn i själen när du kommer hem." Nej, jag kommer alltid att vilja se andra vyer och lära mig mer. Jag är inte orolig i själen. Jag är bara nyfiken och intresserad av att förstå! Och jag älskar mina söner precis lika mycket här som hemma. Och jag kommer att bli fantastiskt glad den dagen jag får barnbarn. Men jag måste få fortsätta vara jag. Nog om detta!!

Idag har jag haft lektion - funkade sådär. Det är ingen större energi på studenterna. De har mycket att göra och tycker väl att ämnet är sisådär emellanåt. Kan vara tröttsamt med min accent också! Lunch på Cosi och sedan till Bessey för att skriva lite mer på kappan. Ett kort möte med onsdagens föreläsare och sedan till Starbucks för writing group. Eryn, McKinley och jag hade en kort träff och diskuterade Eryns artikel. Den kombinerar social rättvisa med matte och använder vattenkrisen i Flint som exempel. Kul med den vinklingen och intressant att höra hur de arbetar med att förstå andras situation även i ett ämne som matte.

Yepp, vi har VÅR här i East Lansing :)





Inga kommentarer: