lördag 30 april 2016

Ett försök

Jag gjorde ett försök att bli lite mer fashionista än jag är. Vet de i min närhet som klagar, eller de har väl mer gett upp! Jag skulle fixa till håret innan jag drar härifrån, det är grymt mycket billigare här än hemma. I samma veva fick jag reklam om manikyr. Tänkte att det kunde väl vara något - höja skönhetstänkandet, helt enkelt. Jo, det gick bra att bli av med det gråa i håret och att få manikyr. Det enda var att när jag hade gått fem minuter från salongen såg jag att nagellacket var i klumpar på flera naglar. Orkade inte gå tillbaka och jag blir ingen fashionista med illröda naglar på onsdagens presentation. Hade varit kul annars - illrött nagellack, kjol och svarta stövlar. Inte varje dag jag går till jobbet klädd så.

Annars försöker min omgivning tala om för mig att jag ska till Sverige. Kompisen som har bilen med nya sommardäck pingade och undrade vilket förråd som var mitt. Jag fick ta Google Maps till hjälp för att komma på vilken adress det är på huset där mitt förråd finns. Nummer på förrådet? Det har jag nog aldrig haft koll på. Pröva de olika låsen var mitt svar och då fick jag frågan - vilka nycklar? Hmmm...detta blir spännande när jag kommer tillbaka. Fick mail från Miun om att ordna introduktionsbrev till höstens kurser. Känns som om jag helt och hållet glömt bort detta. Och jag kommer garanterat att sätta för höga betyg när jag kommer hem. Köra den amerikanska skalan helt enkelt!

Inga kommentarer: