måndag 21 mars 2016

Släng av mindre gott humör

Jag har kommit till stadiet där jag fått en släng av mindre gott humör. Det är inte mycket som är kul, trots att jag vill vara här och kämpat för att komma hit. Mina kamrater säger att det är naturligt, men givetvis jobbigt för mig. Det värsta är att jag tycker att detta är kul, men just nu är det bara inte det. Skriva är vansinnigt kul - speciellt när jag är här och lektionerna med mina studenter går hyfsat. Jag måste berätta - de fick skriva om politik i organisationer och hur det påverkade deras projekt. Riktigt roligt och insiktsfullt skrivet av de flesta! Och hur de har tänkt till för att minska påverkan av politik i organisationer på sina egna projekt. En del använder kontakter och jag vet att några har använt sig av mig som buffert mot sina klienter.

Så nu måste jag hitta på saker så att jag tycker att livet som är kul igen, annars kostar detta på för mycket. Jag ska åka till Chicago på onsdag kväll och hälsa på en person från Open Data Institute som jobbar där. Kul att kunna återanvända sina kontakter från andra sidan jordklotet. Motionera är också en bra investering - det vet jag sedan tidigare.

En bidragande orsak till mitt lägre humör är att Tobias fyller 25. Det svider rejält i skinnet att inte vara hemma. Jo, han kommer om två veckor, men ändå!! Det känns som om jag sviker honom rejält. Inte för att han klagar, men något i mammasjälen säger att jag ska vara där när han fyller år. Och det gör det inte mindre ont att min mamma nu har blivit så gammal att hon inte åker från Fjällbacka till Göteborg längre. Någon behöver helt enkelt vara hemma och ta med henne för att hon ska komma någonstans.

Sen är det klart att doktorandskrivandet påverkar. Det finns ju en vana hos mig att kunna påverka min situation, men så är inte fallet just nu. Och det känns konstigt, men något som jag får vänja mig vid. Om det skiter sig totalt får jag se det som en fantastisk resa som jag har lärt mig en massa på. Saker som jag inte hade fått uppleva om jag stannat kvar där jag var en gång för länge sen.

So long!

Inga kommentarer: