måndag 7 mars 2016

Mulet och blåsigt!

Nu är jag en riktig svensk och styrs och hållet av vädret. Drog ner till stranden imorse för att skriva, men det var kallt och blåsigt. Utsikten är rätt schysst ändå!



Igår hittade jag ett bibliotek och där finns det möjlighet att koppla upp sig. Jag styrde kosan dit när det blev för kallt (jo, jag vet att det går att klä på sig mer än linne och shorts). Det var väl lite mer spännande än ett svenskt bibliotek - presidentkandidatsval pågick i rummet bredvid. Och sedan finns det mer uteliggare etc här än hemma. Resultatet är att det går runt två vakter i lokalerna hela tiden. Och ibland händer det att en pundare ramlar och slår sig emellanåt så att ambulansen får komma.
Drog till lägenheten och käkade och sedan tillbaka till stranden - det är något visst med strand och hav. Så om jag inte kommer tillbaka till East Lansing eller sedan Sverige så sitter jag kvar på stranden och tittar ut över horisonten!


Inga kommentarer: