torsdag 10 mars 2016

Jag går en stund i solen

Jag kände mig fruktansvärt ambitiös i morse. Fortsatte att gå igenom de artiklar jag blev tipsade om igår för att skriva en del av teorin i kappan. Det gäller att ha små delmål varje dag och bli klara med dem för att nå det stora målet!
Ben hade tipsat mig om en bra restaurang i ena ändan av beachen. Glad i hågen som jag kan vara tänkte jag att det skulle vara trevligt att gå utmed havet och ta en lunch där. Visserligen var det en bit, men ändå - det skulle nog ordna sig. Gå långt är ju inga problem och det skulle vara molnigt! Tji fick jag - solen stod på och gassade och jag insåg efter en timma att det här går ju inte alls bra. Lika bra att vända om - axlarna var fint röda då. Men vilka områden jag fick se! Fantastiskt vackert är det på vissa ställen!




Hittade en gratis trolley som jag kunde åka runt med. Den fungerade som kombinerad turistbuss/pensionärsbuss, så det gick inte snabbt. Men vem har bråttom?

Gick och satte mig i skuggan på stranden ett tag efter att ha köpt en färdig spenatpaj i mataffären. Gott med fräsch färdigmat för en gångs skull.




Ikväll har jag suttit och påbörjat ommöbleringen av resten av terminens schema för min kurs. Blir grymt bra detta känner jag!

Inga kommentarer: