söndag 21 februari 2016

Shopping i vårsolen

Det är inte heller det som jag har svart bälte i - att shoppa alltså. Kan bero på att jag alltid har haft ont om pengar = killarna har alltid kostat mig en massa. Vi fick Kristian två år efter att ha slutat universitetet.  Och sen när de flyttade hemifrån då blev jag doktorand = halva lönen jämfört med tidigare. Nog om detta! Nu kände jag i alla fall att jag behövde nya kläder. Att byta mellan jeansen eller den svarta kjolen kan ju t o m få mig att bli trött efter två månader. Sagt och gjort - jag drog till Meridian Mall med bussen. Väl där tog det ca 1.5 timma att handla två kjolar, ett par leggings, två vårblusar och ett par nya skor. Skorna är jag speciellt glad över. Det är ett par Merell som skulle ha kostat 1600 hemma. Här betalade jag 850! Jag är grymt nogrann med vad jag har för skor på grund av att jag är sned i höft och rygg. Allt som allt blev det 2000 kronor. Dessutom kostade jag på mig en tjugo minuters massage. Grymt skönt, förutom att jag glömde bort att ge dricks. Han bev lite sur på mig, men jag förklarade glatt och dricksade på. Tänk att det ska vara så svårt att komma in nya kulturvanor...


 Bye the way - vi har vår idag! Solen skiner, folk sitter ute på bänkarna och njuter och det var för varmt att ha på sig vinterscarfen. Det var grymt! Jag vet att det ska snöa i veckan, men det var ändå så skönt!

Nu ska jag kolla på mello! So long!

Inga kommentarer: