onsdag 3 februari 2016

Omhuldad

Idag känner jag mig omhuldad av mina kollegor här. Goda råd, mycket struntprat, puffande och kramar :) Alltid lika roligt att det händer och jag ser det som ett utslag av den amerikanska mentaliteten. Sedan har jag ju mitt svenska sätt (läs Janteinspirerat) att framföra saker, vilket gör att de tror att saker är mycket värre än de verkligen är. Det jag pratade om var lärarrollen, som är annorlunda jmf med hemma. Jag har svårt för professor Ahlin - funderar på vem de pratar med. Jag vet inte hur jag ska introducera du-reformen för dem? Och sedan funderar jag när den inträffade i Sverige? Sedan är studenterna inte speciellt villiga att diskutera. Det var flera som varnade mig för detta för jag åkte hit, men jag tycker om att diskutera - monologer är trist! Studenterna svarar ofta att det vet du bäst - du har ju jobbat med detta. Men jag får vänja mig, helt enkelt!
 
Vad jag gjort annars? Förberett för imorgon - studenterna ska få välja sina projekt. Varit på writing center och tagit ett steg till på avhandlingskappan, skrivit lite till osv. Ytterligare en spännande dag i ett doktorandliv! Jag och Les har i alla falla bestämt att vi ska åka åka till Detroit till helgen och gå på konstmuseet! Och jag fick komma och kolla på Superbowl hemma hos dem om jag vill. Jag får fundera på detta ;)

Jag måste visa detta supernördiga klipp. Inte riktigt det som jag forskar på men nära, nära (ja, jag kan göra ett själv).


Inga kommentarer: