måndag 15 februari 2016

Nostalgi

Jag pratade med en kompis från Göteborg idag. Trevligt som vanligt. Vi kom in på när vi träffades (var 12 år sen) och allt som hade hänt i våra respektive liv sedan dess. Jag måste ju säga att det har hänt en hel del i mitt - både roliga och mindre roliga saker. Övervägande positivt har det dock varit under den här tidsperioden och mycket som jag aldrig hade förväntat mig att livet skulle erbjuda mig. Glad också att jag har tagit chansen att göra de där utmanande och roliga sakerna. Och jag hoppas att jag har utvecklats på köpet! Ska bli spännande att se vad som händer de närmaste tolv åren - finns roliga saker som jag definitivt vill göra!

Annars har jag varit ordentlig och administrerat saker, städat, handlat etc. Känns grymt skönt att komma på rätt köl i livet igen. Imorgon är det lärarjobb - studenterna ska få titta på olika verktyg för att hantera den information de behöver spara under sina projekt. Finns en uppsjö av sådana på marknaden och många av dem är gratis under en kortare period.

Jag säger Glad Alla Hjärtans Dag med ett blomsterfat från Bangalore i Indien. Hittade det när jag var där sommaren 2013 (apropå minnen!).




Inga kommentarer: