måndag 1 februari 2016

Några doktorandfrågor och trist inslag i IT-branschen

Som i alla andra yrken måste man vara nyfiken och fråga en massa. Glömmer inte när jag jobbade på Skanska Maskins IT-avdelning och kunde räkna ställningar på ett hus - lätt skadat men det är sånt som händer. När jag jobbade på Tamro var jag också alltid tvungen att fråga om hur vi levererade till just det apotek som jag var inne på. Och här kommer några frågor jag hittade på Twitter och frågor man kan få som doktorand. Inte för att jag fått dem, mest frågan om vad jag EGENTLIGEN gör.


Det finns en massa trista inslag i samhället just nu. Jag vet att flyktingfrågan diskuteras mycket i Sverige. En sak som intresserar mig är jämställdhet och speciellt i IT-branschen. Hittade en film på SVTplay som beskrev hur svårt tjejer som spelar/gör data/TV-spel har att komma in i en community och vad de stöter på för mostånd/mobbing. Grymt trist!

Inga kommentarer: