torsdag 4 februari 2016

Introduktion av projekt - bra eller dåligt?

Idag har jag introducerat de projekt som mina studenter ska arbeta med under resten av terminen. Det är skönt att göra det, men samtidigt känns det inte helt bra. De vill gärna arbeta praktiskt, men de ska ju bli projektledare. Jag och Ben diskuterade detta idag - han hade samma upplevelse när han körde kursen förra gången. Som samtidigt var den första gången som den gick. Bra diskussion var det i alla fall i båda fallen - med stundenterna och med Ben. Ett projekt tycker jag är extra kul. Det är en lärare på avdelningen som arbetar med hur man ska förvandla ett sunkigt område till en levande stadsdel med cykelbanor etc. Känns befriande att det finns de tankarna här med. Han diskuterade det med utgångspunkt från hur man förvandlar en bilstad till en mer mänsklig stad. Det studenterna ska göra är att utveckla webbplatsen som visar projektets utveckling. Det känns som detta är ett universiellt problem - jag tänker på hamnområden i Göteborg som omvandlas och på Bilbao som satsade på ett Guggenheim museum.

Annars? Skrivit på vad en teoretisk modell är i kappan ;) Drömt mig bort lite - jag funderar på att sitta i solen i Florida under vårlovet och skriva. Värme, sol och hav skulle inte vara helt dumt nu! Jag ska bara hitta ett hotell som verkar schysst - flygbiljetter från Detroit är inga problem att få för 2000 ToR till Florida. Hotell är däremot dyrt!

Och här kommer dagens onödiga info - här är min kontaktinfo på MSU :)


Inga kommentarer: