söndag 7 februari 2016

Detroit och Ann Arbor


Idag har jag varit på utflykt med Les underbara familj. Vi drog till Detroit - en bilresa på 1.30 h. I Detroit var målet konstmuseet. Det var väldigt stort och fint. Ja, jag är inte jätteförtjust i Detroit, men jag håller på att omvärdera stan. Det fanns en mängd andra museer i samma kvarter, så det får bli fler resor dit. Det bästa på konstmuseet var Diego Rivera salen - den var helt fantastisk. Stora muralmålningar, högt i tak och ljusinsläpp som var helt fantastiskt. Förutom detta fanns det en mängd europeiska målningar - kanske inte det som jag uppskattar mest. Vi bestämde att vi måste åka dit en gång till och upptäcka mer saker i det. På hemvägen drog vi till Ann Arbor, en stad som hade ett riktigt centrum med små affärer - inte de där tråkiga kedjorna som jag har sett en massa här. Vi åt på en restaurang där det fanns matjessill - det var fantastiskt gott för en sån som mig! Jag försökte få kokt potatis till, men det gick inte riktigt hem hos de i köket. 


 









Inga kommentarer: