torsdag 18 februari 2016

Att det ska vara så svårt!

Ibland blir jag bara trött - att det ska vara så svårt att lära nytt. Exempelvis att skriva ett bra stycke på akademisk engelska. Jag har varit hos underbara Tia på writing center och manglat två stycken på 50 minuter. Bra diskussion, men ändå...När kan jag säga att jag har erövrat detta? Känns inte som någonsin just nu. Ett annat exempel är att när jag ska lära mina studenter att man inte skriver klientens namn utan att den har deras titel med sig. När använde jag titel hemma senast? Fru eller fröken är ju väldigt gammalmodigt för oss...

Annars hänvisar jag till inlägget om äta, sova och jobba. Gjorde ett undantag igår och tvättade ;) Spännande liv - helt enkelt! Och jag, precis som alla andra här, längtar efter vårlovet (spring break). Då drar jag till Miami och skriver. Ska bli skönt med värme, strand och hav!

Inga kommentarer: