onsdag 13 januari 2016

Vuxen

Imorse var det bara att ta fram tanken på att jag är vuxen. Snön flödade ner, det blåste halv storm och helt plötsligt kände jag igen Michigan och dess vinter. Tanken på att krypa ner i sängen eller att stanna kvar i lägenheten var väldigt nära. Men jag hade en träff på Writing Center med Tia, jag gillar henne skarpt och då är det bara att ta på sig så mycket som det går och hoppas på att bussen kommer. Det är ju inte direkt så att man är snyggast i stan med fyra lager kläder på sig, men jag fryser i alla fall inte. Att gå är inte att tänka på - fungerar max en kvart sen är kroppen förfrusen. Jo, jag gjorde det vuxna och kom till Bessey! Tia och jag började gå igenom analysen på artikeln. Ny tid på torsdag! Jag gick till International Center och fick mitt efterlängtade MSUId - tänk vad livet ska bli enkelt nu :)

Drog ner till Friendship House - vem kan motstå ett ställe med fritt te, öppen brasa och trevliga kamrater en dag som denna!


Jag gick hem efter att ha skrivit vidare på artikeln - jag och Mike från Minnesota skulle ha ett Skypemöte ikväll. Vår förhoppning är att vi kan träffas någon gång under den tid som jag är här. Eller så får jag väl åka till Minnesota och gå på sjön. Kan ju vara något nu när jag inte kommer ut på Storsjön denna vintern heller. Han var glad och kry nu - hade tyvärr varit hemma under två månader efter en operation. Sedan lyssnade jag på Obamas tal till nationen - blir alltid lika avundsjuk på personer som har den retoriska förmågan som han har. Den hade varit fin att lägga till sin personlighet!

Mot nya snöoväder imorgon!

Inga kommentarer: