onsdag 27 januari 2016

Spännande!

Jag tycker att detta är lite spännande - kolla på statistik alltså. Här är Tusentantens statistik:
PostSidvyer
Sverige
79
USA
59
Ryssland
21
Tyskland
9
Portugal
7
Polen
5
Kanada
2
Australien
1
Rumänien
1

Hmmm...jag förstår Sverige, USA, men sen. Är det några som går via operatörer i andra länder? Får nog nästan ställa frågan till min kompis som håller på med webbanalys.

Idag har det varit rätt intensivt - jag har varit på Writing Center, skrivit på avhandlingen, lagt sista handen på undervisningsmaterialet för imorgon, pratat med sonen om när han ska komma så vi kan se flest hockeymatcher, förberett writing group nästa vecka, gjort studieplanen för förra året, varit på middag med mina kollegor, läst amerikansk poesi och nu sitter jag fint i min soffa kl 20.00.

De kollegorna som jag går ut och äter middag med undervisar på "writing-delen" av avdelningen och är för det mesta utbildade i engelska på något vis. Glada, trevliga medelålders kvinnor som egentligen bor någon annanstans och som förbarmar sig över mig också. Ikväll skulle vi ha med oss en dikt - jag körde givetvis Bruce och texten till "The River". Fick en sagolik uppläsning av en av dem och de andra dikterna. Attans vad kul det är att simma ut på nya vatten med trevliga och inspirerande vänner :)

Apropå Bruce, så kom jag inte iväg till Chicago. Men han kommer till en stad närmare East Lansing under våren och dessutom till Göteborg för två konserter i sommar. Jag kan se honom tre gånger på samma år om jag fixar till livet. Sicken lycka!!

So long!

Inga kommentarer: