tisdag 12 januari 2016

Och ibland så bara händer det

Upp och studsa tidigt. Jag skulle vara med på forskningsmöte med kollegorna i Östersund och då är det 7.00 som gäller. Vi diskuterade våra inskickade artikelförslag och senare min artikel. Bra inspel som gör att den kan bli bättre. Och sen är det kul att diskutera, tycker i alla fall jag. Mina egna tankar och idéer har jag liksom hört några gånger ;)
Jag var tvungen att åka upp till Linton mitt i mötet, jag skulle ha min första lektion och kunde inte komma in före 8 eftersom jag inte har något MSUid. Gick bra idag, trots snöstorm och första dagen på terminen.
Hur gick lektionen? Sådär, men helt OK för att vara första gången. Studenterna var inte helt talförda, men det ska jag nog får ordning på. Alla andra lärare säger att de är det, så det var nog första gången syndrom. Vi kom i alla fall en bit på väg och det kan bara bli bättre. Vi hann i alla fall gå igenom kursplanen, betygssättning, uppgifter och vad en bra projektledare bör kunna. Och jag har lite bättre koll på vad de kan och inte kan.
Trött efter ansträngningen drog jag till Bessey och träffade Les. Vi gick och åt lunch tillsammans och sedan åkte jag hem. Masade mig till brevlådan och där fanns det helt plötsligt - mitt social security nummer kort. Kändes som en hel seger och i ren yra åkte jag upp till Bessey igen och visade de som har frågat efter det! Konstigt att man kan bli så glad över ett fult litet kort. Men det öppnar helt nya världar för mig och dessutom kan jag kommunicera med studenterna på det sätt som jag tänkt mig.

Sedan det här med David Bowie. Jag trodde att det var någon som skojade med mig när jag läste det på telefonen imorse. Hans nya skiva (säger man så nu förtiden?) kom ju ut häromdagen...Och jag, precis som alla andra har en massa bra minnen från det som han har gjort. Jag och min kompis Jeanette gick till Törners skivaffär i Uddevala och köpte hans skivor när de kom. Ziggy Stardust var en favorit. Och jag hade en gång en pojkvän som var väldigt förtjust i Let's Dance. På SvtPlay har de lagt upp några bra program med Bowie nu.




Nu ska jag skriva på min artikel - ta tillvara på de förslag som jag fick idag!


Inga kommentarer: