lördag 30 januari 2016

Ljudböcker och våren!

Jag fick ett tips av en kompis att ladda ner appen Nextory och lyssna på ljudböcker. Det är något som jag har börjat göra på senare tid. Började med att vi skulle läsa avhandlingar i en kurs och jag laddade upp dem i VoiceDream för att lyssna på dem medan jag var ute och gick. Det är lätt att det blir alldeles för mycket stillasittande i det här jobbet och jag försöker få så mycket promenader som möjligt - eller sitta på en cykel och lyssna för den delen. Igår lyssnade jag på Martina Haags - "Det är något som inte stämmer". Den är ju helt och hållet avkoppling, och som en tjockare upplaga av Hänt i Veckan på ett tema. Det är klart att den blir extra intressant när "alla" vet vilka det handlar om. Appen då? Jo, den funkar hyfsat. Jag använde den på min telefon - en Galaxy S5 - och det fungerar inte när jag är ute och går. Kan vara att jag inte har någon uppkoppling då, men hemma i lägenheten är det alldeles utmärkt. Det står att det ska gå att använda den i off-lineläge, men jag har inte hittat hur man gör det. I alla fall inte ännu :)

Annars är det en ljuvlig lördag - våren har kommit! Och ja, jag har en massa parker som jag går igenom för att komma till Campus.


Inga kommentarer: