fredag 1 januari 2016

Janssons frestelse och nytt år!

Jag hade bestämt mig för att åka till Bill - han är dean på fakulteten och en väldigt trevlig människa. En stor del i att jag är tillbaka och att jag känner mig välkommen. Han hade öppet hus hemma hos sig - en förort till East Lansing. Om man nu kan kalla East Lansing en ort ;)

Sagt och gjort - jag fixade med bil. Det är ju grymt bekvämt att det finns hyrbilar på området denna gång. Vi skulle ha med oss något att bjuda på - jag bestämde mig för Jansson (som senare på kvällen blev omdöpt till Jacksons temptation, men vad sjutton. De rättar inte mig för allt jag säger fel och jag bryr mig inte så mycket om det heller). Jag lyckades nästan fixa en bra Jansson, den skar sig lite, men det tänkte jag inte berätta. Tog på mig min svarta klänning, ställde in gpsen och drog till bilen. Det var liksom en dröm att ha med sig gpsen. Turn right, turn left några gånger och sedan var jag framme efter en halvtimma. Fråga mig inte vart jag var, men det var rätt :)

Väl där var det inte så många från avdelningen som jag kände. Det kanske inte gjorde så mycket, men det hade varit kul att träffa dem igen. Amerikaner är ju glada och pratsamma så det funkar alltid. Och givetvis måste jag prata om Sverige, Skandinavien, natur, barnomsorg, flyktingar och politik. Och fråga vad de tycker om sina politiker och annat spännande. Och så har de släktingar som kommer från Tyskland, Finland osv...En hade t o m släktingar som bodde på Frösön. Och Jansson blev helt plötsligt en potatissallad - den blev ju kall efter ett tag. Men vi var alla glada :)

Navigerade mig lätt och smidigt hem igen och nu är det 2016!!

Inga kommentarer: