söndag 24 januari 2016

Humanity against cards

Idag var det en fixaradag före mina internationella vänner skulle komma. Jag hade bokat en bil och drog iväg till Meijers - som ett jätte Coop med allt mellan himmer och jord. Ibland tror jag fortfarande att jag har två elit-idrottande söner att föda, så det kan bli för mycket som jag köper in. Men det kan ju bli snöstorm eller annat spännande, vem vet ;) Drog en sväng till tvättstugan också - det är bra med de amerikanska där man inte behöver boka utan det finns hur mycket maskiner som helst. Det trista i kråksången är alla quarters som man behöver - det finns alltid en påse för dessa mynt i ett skåp.
Städade det sista och så kom alla indroppande. Lucie hade med sig potatissoppa, Christina och Francesco RIKTIG italiensk lasagne, Anto och Anso en RIKTIG fransk quiche och Abo ukrainska jordnötter ;) Bra blandning blev det i alla fall för jag hade köpt ett gäng franska ostar och kex - blev en trerätters utan att vi hade pratat med varandra!
Efter det inledande snacket - bl.a. om vad hade hänt sedan senast och varför har amerikaner skidglasögon på sig när de går ut och det snöar - spelade vi Cards against humanity.  Ett rätt schysst vuxenspel och vi har alltid lika kul när vi gör det! Jag ska köpa ett när jag kommer hem - det kan förgylla vilken kväll som helst!
Alla som är här jobbar rätt hårt - vi är i USA och har åkt hit för att vi vill åstadkomma något så det blev inte supersent. Och jag är grymt glada över att ha dem som mina vänner när jag är här! En del av dem kan vara mina barn, men det är ingen som bryr sig om det.

Nu ska jag sova - imorgon ska jag förbereda lektionen. Det är nackdelen med att ha lektion på måndagar. Bjuder på en bild på Cedar River från häromdagen!



Inga kommentarer: