onsdag 9 december 2015

Tvivlet

Idag kom det, jag har väntat på det. Tvivlet - gör jag rätt? Ska jag åka bort till en helt annan världsdel? Istället för att vara hemma i kära Svedala. Inte träffa nära och kära på sex månader? Ibland önskar jag att jag bara stannade hemma i Göteborg och var som alla damer i femtioplus förväntas vara. Ha ett jobb i vårdsektorn, en gammal gubbe hemma och kolla på TV på fredagskvällarna. Det hade varit lättare att hålla sig till den normen och inte röra upp de känslor som det jag gör emellanåt. Men nu är det försent, väskorna packade, papprena påskrivna, så nu kör jag! Pratade med yngste sonen om mitt tvivel idag och han är för skön :) "Jag funderar på att komma över och så går vi på hockey i Chicago, morsan! Och sen är det bara ett halvår."

Så här snygg var han när han blev gudfar till bästa kompisens dotter!

Vad har jag gjort då? Igår knallade jag iväg till naprapaten och fick mig en genomgång av rygg och höft. Bättre än senast, men det är fortfarande stelt. Drog mig sedan hemåt och skrev och förberedde mig inför kursmöte. Idag hade vi kursmötet - alltid lika bra att få vara med och diskutera med andra doktorander som sysslar med liknande saker. Dessutom är det en grupp som gillar att diskutera - alltid lika positivt. Fortsatte med att skriva på artikeln - har fått upp den struktur som jag vill, men det är svårt att veta om den är bra. Ska upp till Campus imorgon och diskutera det med någon senior person. Drog sedan en sväng till Friskis och spinnade - alltid skönt att köra intervaller med bra musik.

Inga kommentarer: