tisdag 29 december 2015

Reached level 1 :)

Jo, men visst ser du! Jag har använt ugnen - värmt en pizza fylld med spenat i den. Gick alldeles utmärkt och det känns som om jag har gjort detta förr i mitt liv. Så nu ska jag nog slå till och köpa en ugnsform när jag åker med Les till IKEA i slutet på veckan. Och kanske en eller annan burk med senapssill ;)

Apropå något helt annat - Jag har flera kusiner som har egna företag - en har ett IT-företag i Santa Barbara och en annan ett i Malmö. Det senare tillsammans med sin fru och det går bra. Men de kommer att få problem nu när regeringen säger att vi ska införa ID-kontroller och SJ kontrar med att stänga ner sin tågtrafik. Inte speciellt effektivt om man vill ha en bra rörlighet, både vad det gäller turism och arbetskraft. Jag har väldigt svårt att se vinsten med att vi stänger ner och sluter oss som nation av en mängd anledningar. Att komma ut i världen och säga att vi är nio miljoner i hela landet när man träffar folk från en tiomiljonsstad eller mer. Och inser att vi verkligen är ett litet, litet land långt, långt norrut. Det går bra för oss och vi kan ta emot fler (jag lovar att det finns plats, men att vi kanske behöver öka vår infrastruktur). Och vi kan dessutom få ökad influens på hur vi ser på vårt samhälle - det har varit grymt lärorikt att komma till USA och diskutera ras - och könssegrering. Och uppkomsten till detta lilla inlägg i flyktingfrågan kommer från det upprop som kusinerna i Malmö är en del i, via Sydsvenskan.

För att ni inte ska tro att jag har tappat stinget helt kommer här dagens Bruce - man kan ju inte annat än bli glad av de här två rocklåtarna med Paul McCartney. Jag tror att jag ska bli lika full av energi och jobbglädje när jag kommer upp i deras ålder :)


Jo, jag har jobbat :) Skrivit och läst! Och pratat med sommarflinget :)

So long!

Inga kommentarer: