tisdag 8 december 2015

Och så var det måndag

Började måndagen lite soft. Hade tid hos gyn på sjukhuset för att kolla upp mitt myom, eller rättare sagt att det inte hade kommit tillbaka. Allt såg bra ut och jag fick ett roligt utlåtande, som jag tycker stämmer överenes med min personlighet - den som vägrar inse sin ålder och bete sig på det viset. "Nej, men klimakteriet dröjer det minst ett - två år till innan du kommer i." Full i skratt blev jag i alla fall :) Struttade upp till Campus och var med på ett forskarmöte om risk-och kris. Inte riktigt det som jag sysslar med, men intressant att lyssna på och lära sig något av. Ringde till Vinnova för att börja nysta i det som jag vill syssla med efter jag har klarat av hatten - öppna data och nyttan med det. En idé som jag ser fram emot ska bli verklighet i någon form.

Kvällen var vigd åt att hänga med några kompisar och äta pizza hemma hos mig. En happening som vi har gjort några gånger och som också innebär att vi försöker lösa all världens problem, eller bara våra egna. Igår löste vi varandras och det handlar mest om hur vi ska gå vidare i vårt eget skrivande. Alltid skönt att dryfta sådant och känna sig stärkt i det!

Inga kommentarer: