måndag 21 december 2015

Kursmaterial

Söndagmorgnar är det skönt att sova länge, länge. Pratade med mamsen på Skype och vi har nu löst världens alla problem - i alla fall den här omgångens :) Fick leverans från Amazon - det gillar jag skarpt med USA. Beställa saker och få dem hemlevererade på en söndag - inga problem. Så nu har jag snart allt jag behöver för att ha ett schysst hushåll i sex månader. Känns bra, för jag börjar redan få dåndimpen på amerikansk mat. Den är söt och den är inte speciellt nyttig. Jo, om man är elitidrottare och gör av med en faslig massa kalorier. Men för en medelålders tant är den inte speciellt bra.
Tänkte att jag behövde se lite folk och samtidigt förbereda mig för att träffa Liza och prata om kursen jag ska ha. Drog därför upp till kåren och där såg jag lite folk, med betoning på lite. Men det är i alla fall bra att komma ut och få mig en promenad. Det kursmaterial jag har fått är något av det bästa jag har sett. Ligger hur mycket tid som helst i det - jag tackar och tar emot. Känns bättre och bättre ju mer jag läser av det och ser hur det är uppbyggt. Vet inte riktigt hur jag ska tacka Ben för det, men på något vis måste jag göra det!
Promenixade hemåt och stötte på Anso och Antoine. Vi fikade en stund och drog upp riktlinjer för festen på julafton. Vi blir elva vuxna och tre barn - det blir alla tiders detta! Och jag ska bjuda på födelsedagstårta mitt inatten - ska det vara som det är så ska det! Funderar bara på om jag ska byta ordning på ljusen - det känns bättre att fylla 25 ;)
Nu ser jag fram emot att få se solen - gråvädret får gärna försvinna!

So long!


Inga kommentarer: