lördag 26 december 2015

Födelsedag!

Likadant varje år - jag fyller år på juldagen ;) Det händer att jag får kommentarer på det när jag legitimerar mig, men det är liksom inte mitt fel. Skulle vara född en vecka senare, men så blev det inte. Det var i alla fall en väldigt skön känsla att få många födelsedagshälsningar på Facebook. En del tycker att det inte spelar någon roll, men i år var det speciellt skönt att få det. Jag pratade med mamsen och en son - den andra messade. Och en del andra mess från kamrater och facetime med Eva och Sture. Kul och väldigt trevligt.
Pinnade bort till brevfacket och där låg ett paket från sönerna - nyckelring med deras söta ansikten på, Daim, Ahlgrens bilar och skumtomtar. Precis vad jag behöver på min födelsedag :)



Iväg och hämta bilen - nu ska här ut och köra bil i USA. Jag har några saker som jag måste bli bättre på. En är att hitta i området runt East Lansing med bil. Den andra är att använda ugnen (det är en gasspis). Mina franska kamrater har gett mig olika nivåer för det där med spisen - den första är att värma en fryst pizza, sedan kommer lasagne osv. Kanske kan bli en spelapp sedan :) Men åter till bilen - jag skulle åka till Les och hennes familj. Jo, jag lyckades komma dit - gick bra enligt plan! Vi pratade strunt, jag gullade med babydottern och Ben försökte lära mig de amerikanska fotbollslagen. Kan ju vara en annan sak som jag behöver kunna :) Jag kan i alla fall ett nu - Minnesota Vikings - dem fick jag vara. Måste säga att jag känner igen det här med att samla på sportlag - sönerna sorterade hockeykort i evinnerlighet.


Julmiddag blev det sen. Annorlunda med chezzmakaroner, skinka och haricot vertes. Skinka hade i alla fall gemensamt med den julmiddag som jag hade ätit om jag var hemma. Jag hade med mig en tårta. Den här gången vit choklad med sockerkaksbotten. Helt ok, men alldeles för söt för en person som mig.

Hemresan gick bra, även om jag tog en annan väg än den som Google Maps föreslog. Nästa biläventyr blir nog på nyårskvällen, om jag åker hem till Bill och hans familj. Vi får se vad som händer!

So long!!

Inga kommentarer: