tisdag 24 mars 2015

Varför hör du aldrig av dig?

Det är en himla bra låt, som handlar om längtan, och för denna blogg är det en berättigad fråga som jag ska svara på. Det har helt enkelt varit för mycket att stå i. Resa till Östersund, få tillbaka mina saker (kartoger is da shit), packa upp kartonger, ta tag i saker som jag gjorde före jag åkte etc. Förhoppningsvis har detta lugnat ner sig nu, det mesta är uppackat (en kartong tillhör inredningen och fungerar bra som fotpall/avlastningsbord;) ) och jag har snart hälsat på alla som jag känner.

Jag har avslutat en del aktiviteter och ansvar som jag hade tidigare - gör plats för nytt i livet! Jag är t ex inte officiellt ordförande i någon ideell förening längre - jag har byggt upp det nätverk som jag vill ha genom detta och ska nu jag gå vidare med detta nätverk. Jag har inga åtaganden i Göteborg längre - det blev för slitande att känna pressen att åka dit titt som tätt när andra hade tid. Självklart kommer jag att resa till västkusten, men det är när jag och mina nära och kära bestämmer det tillsammans! Ni som känner mig väl vet att jag har en ekonomisk förening tillsammans med två kompisar - den kommer vi att lägga ner. Så vad det gäller det egna businessen så är det mitt eget företag - Akrodata - som står i blickpunkten.

Jo, jag har tänkt en del när jag varit i East Lansing på vad jag vill göra efter det att jag blir klar med min avhandling. Jag ska bli klar med min den för få en bra yrkestitel och för att det är grymt roligt. Den yrkestiteln är användbar utomlands och även i vissa kretsar i Sverige. Att vara i USA gav mig mersmak, att jobba med Open Data Institute i London och dess internationella nätverk är väldigt spännande. Och att få använda min nyfikenhet till att forska är kul. Så det blir en kombination av detta som jag ska göra det närmaste året för att lägga grunden till ett bra yrkesliv efter det att hatten är på plats :)

Nu ska jag bara kurera min förkylning - det är som vanligt grymt irriterande att vara förkyld (eller jag är görkass på det). Och fundera på frågan jag fick häromdagen av en kompis - hur känns det att vara hemma igen? Blir snart ett blogginlägg där jag beskriver det. Och de här mer vardagliga om fika, träning, sönerna, kompisar och jobbet.

So long!






Inga kommentarer: