måndag 9 mars 2015

Tar tag i saker och ting

Jo, idag har jag fått lite mer styrsel på livet. Jag har varit världens bästa dotter idag. Kört och handlat på kvällen, kommit ihåg det som mamma inte kommer ihåg och under dagen har jag ordnat med tvättmaskinsreparatör, kollat busstider mm mm. Och vi har haft det riktigt trevligt idag. Mamma har blivit lugnare av att jag har koll och mycket trevligare; hon blir nästan som hon var tidigare. Så nu kör jag vidare på det och andra saker som behöver göras. Jag måste säga att jag gillar uttrycket mellangenerationen - fixar och donar åt alla håll för de som behöver mig ;). Och tack till alla kompisar som har kommit med glada tillrop idag - det hjälper till och gör livet lättare.  

För övrigt? Jo, jag har rättat studentuppsats - vad kul det är att följa de som jobbar hårt och blir bättre och bättre, trots hinder på vägen. Heder åt dem! Skissat och skrivit på en presentation till min handledning nästa vecka och börjat skriva på en forskningsansökan. Det finns liksom alltid att göra - eller så skaffar jag mig det själv ;)

So long!  

Inga kommentarer: