torsdag 5 mars 2015

SAS och mina väskor

Nu har väskorna kommit till samma ställe som mig. Alldeles förträffligt och skönt att få 40 kilo av mina saker till MIG! Och nu ska jag äntligen få visa saker som jag har varit med om och som jag har upplevt - skojsigt! Och jag gillar att det fanns lappar med RUSH på dem - det kan det gott vara. Gärna urgent och en massa annat!
  Igår drog jag ner till Göteborg. Snabbt och lätt på motorvägen rakt in i staden. Först ett besök på VGR för att prata om WebCoast med dem. Spännande idéer som bollades fram och tillbaka. Sedan drog jag ut till Lindholmen. Sprang på trevliga kamrater där - Hej AnneMarie och Robert! Ringde och pratade med Vinnova om en utlysning som de har. Finns ju alltid en massa sätt att tyda en utlysningstext och det är onödigt att lägga ner tid på sådant som inte kan ge något i framtiden. Nu verkade det inte så.
Iväg till banken för att visa upp mig och skriva på papper. Jag är inte bara en röst via Skype utan finns även i verkligheten. Vidare och träffa en ny bekantskap - ja, vi har också pratats vid på Skype när jag har varit borta. Nu var det återigen WebCoast och planering som gällde. Kul och vi kom framåt :)
Kvällens äventyr bestod i att köra spinning med Roger på Friskis. Det konceptet har jag saknat när jag har varit i USA - kul träning för oss medelålders. Nu kanske jag inte var den starkaste på 4*4 intervaller, men det är lika bra att gå ut hårt! Vi fikade efteråt och gjorde en catch up på våra respektive liv - det är sådant som vänner är till för! Brummade upp på E6 i mörkret - häftigt!
Jag har dessutom kommit på en annan sak som jag har saknat. Bara att ringa i telefonen och prata bort en stund med kamrater. Igår terroriserade jag Ted och jag ska fundera ut vem som ska bli nästa offer ;) Känns som om jag behöver gå en avvänjningskurs eller så ska jag vänja mig vid att det bara går att slå ett nummer och en kär bekantskap svarar.          

Inga kommentarer: