torsdag 5 mars 2015

IKEA och Telegrafen

Startade dagen med att sova länge. Kändes skönt efter dagens rusch runt i Göteborg. Rastade av dagens mail och svarade på en studentfråga. Det går framåt!
Jag skulle iväg med mamsen till IKEA - hon ville ha en ny TVbänk och jag behövde en ny mobil på köpcentrat bredvid IKEA. Den gamla håller på att ge sig. Det är svårt att ladda ner nya appar och tar jag mer än två kort behöver jag rensa bland de gamla. Och på IKEA gjorde vi det på ett traditionellt sätt - mat först och sedan runt och titta. Hon fick sin TVbänk och vi båda fick en bra promenad runt, runt! Jag drog vidare till Telia - stället som man måste handla på om man sedan bor i Östersund. Fick tag på en Samsung S5 - jo, jag vet att det kommer en ny Samsung om en månad, men jag behöver en ny nu.
Vi drog vidare till kvällens begivenhet - filmkväll på restaurang Telegrafen i Grebbestad. Om ni någonsin är hungriga i Grebbestad ska ni dra dit - mysigt, bra mat och trevlig personal. Vi var på filmkväll - bra mat och bra film i en skön miljö gör att det blir en helkväll.
Imorgon ska jag till Stockholm på minikonferens för teknikkvinnor i Sverige :) Lyssna på föredrag från Google, Microsoft, Chalmers etc. Me gusta!         

Inga kommentarer: