tisdag 10 mars 2015

Gungar med i livet

Körde telefonmötet så det yrde om det idag. Två timmar kvalitetsutveckling av de kurser som jag jobbar med och sedan tre timmar forskarutbildningsråd. Intressanta delar bägge två och helt ok möten. Jag ser fram emot att komma till Östersund nästa vecka och interagera på riktigt med alla som jag pratat i telefon eller på Skype med under sju månader nu. Ja, så länge sedan var det som jag var där. Hoppas jag har ett rum att sitta i ;) Ny dator ska jag i alla fall få, sedan finns det säkert någon skrubb att placera mig i!
Drog ner till Göteborg på kvällen för att vara med på det sista arbetsmötet för WebCoast. Alltid kul att visa upp sig före själva eventet är. Flera sa att de kände igen mig från min bild på Facebook - jag själv tycker att den är alldeles för vingklippt, men det verkar inte vara så.
Jag försökte diskutera mer med mamma innan jag åkte, men det gick väl sådär. Tyvärr tar hon åt sig personligen alldeles för mycket och ser inte att vi vill henne väl. Nu ska vi inte träffas förrän på påsk och det kan mogna fram saker under tiden.

Det sämsta idag: akut administrativt pyssel som jag inte räknat med!
Det bästa idag: antagen till en vetenskaplig konferens i höst på ett av abstrakten jag skrev före jag drog till Sverige!

So long!      

Inga kommentarer: