onsdag 4 februari 2015

Tvättstuga - part two

Jo, men visst - Skype på morgonen. En kort sejour med en student och sedan börja göra en presentation. Jag ska göra en presentation imorgon av min och kollegans artikel och det kan vara bra att ha förberett den. Drog upp till Campus efter det och in på Internationella Centret. Lämnade in nya dokument och tog lunchen på Panda Express. Mitt favvoställe efter att laga mat hemma. Matportionerna är alldeles för stora i det här landet så jag har blivit mer och mer förtjust i att laga och äta hemma. Men räkorna på Panda Express är väldigt goda och med kokta grönsaker känns det helt OK!

Fortsatte att skriva på presentationen under eftermiddagen. Prata med Liza om hur jag ska säga hej då - ett alternativ är en fika på avdelningen och en pubkväll med studenterna. Les med familj kommer jag att åka hem till och äta middag med. Tror att det blir alldeles utmärkt!

Drog till Friendship House och den förberedande kursen för TOEFL. Alltid kul att träffa nya personer - ikväll var det journalist från Columbia och en doktorand från Bukina Faso och jag som diskuterade hur olika lagar och förordningar funkar i våra länder. Hepp, vad jag lär mig mycket! Och Rich - en av mina favoriter var där som vanligt. Oj, vad jag kommer att sakna dem alla :(

Fick lite extra energi efter FH och bestämde mig för tvätta. Lastade allt och drog till tvättstugan. Men jag ska inte tvätta - växlingsmaskinen var tom! Den är liksom en viktig del om man ska ha ca 20 quarters för att tvätta och torktumla. På det hela imorgon igen och hoppas att det inte snöar för mycket inatt - då lär jag ju aldrig få tvättat före Minneapolisresan!    

So long!

Inga kommentarer: