tisdag 10 februari 2015

Trött

Idag började jag tidigt - helt frivilligt. Jag och kollegan hade ett Skypemöte och diskuterade våra gemensamma projekt - kurser och artikel. Jo, jag vaknade till efter en stund och beundrar hens tålamod med mig och min morgonseghet. Fortsatte med ett möte i forskningsrådet. Gick bra idag - finns pengar att diskutera, min studieplan gick igenom och det finns nu ett beslut på att ett informationssystem ska bytas ut. Något jag har tyckt läääänge. Nu hoppas jag bara att den processen blir proffsig - jo, jag sa att det väl var bra om man tog tillvara att den forskning som görs på universitet även tas tillvara internt. Och att man tittar på processen som den ska stödja - inte bara diskuterar att eliminera de problem som man har haft tidigare.

Eftermiddagens möte ställdes in så jag fortsatte att skriva ihop den empiri som jag har samlat ihop här. Kommer att ta ett tag till, men det känns alltid lika bra att börja och vara på väg med detta. Och som sagt var - jag ser mönster som kan bli intressanta.

Jag har pratat med Kristian och han verkade glad idag. Middag med släkten, vår gamla tradition att gå och utforska en restaurang håller vi hårt på. Det känns inte bra att vara här då - kan någon uppfinna beeming funktionen snart!

Nu ska jag dra till Friendship House och få mig nya engelsk kunskaper och vänlighet till livs. Känns bra, för nu är jag trött ;) Och lite deppad för att jag inte är hemma plus vardagssmällen efter en underbar helg i Minnesota.         

Update: Här kommer bilden som Rich tog :)

Inga kommentarer: