torsdag 26 februari 2015

Just heartbreaking

Ja, så är det just nu. Göra något som jag inte vill, men måste. En del säger att det är att vara vuxen, men det vet i sjutton!
Ja, jag skulle vara med på ett möte på Google Hangout i morse, men det ville sig inte. Tror mest att det beror på okunskap i andra ändan av tråden. Började istället att transkribera fredagens fokusgrupp. Ja, jag pratar mycket på den, så det kan bli lite spännande svengelska ibland. Men för det mesta funkar det rätt bra. Det roligaste är när de amerikanska respondenterna inte förstår varandra. Jag känner mig inte så dum då ;)

Drog upp till Bessy för att fortsätta transkribera. Kan alltid vara bra att hänga runt så mycket som möjligt just nu. Och transkribera kan jag lika gärna göra där som i lägenheten. Och nu har jag förstått hur de arbetar med att få till sig nya doktorander. Inte som vi gör, på ett helt annat sätt. Man visar upp sig, de får komma och vara med på lektioner, träffa de som jobbar där etc. Men sedan är de ju inte anställda!

Vi drog till Woody´s sedan allihopa. Lite medelhavsmat är aldrig fel - hummus och falafel passar damen bra. Och nu börjar det jobbiga med att svara på alla frågor igen. Ja, ja, jag får stå ut!
  

Inga kommentarer: