lördag 7 februari 2015

Fredag i Barnum och Duluth

Efter att ha försökt köra lektion via Adobe Connect och lyckats sådär gick jag över till att rätta uppgifter och sedan börja skriva ihop en sammanfattning av empirin jag samlat in under min tid här i USA. Underlaget ska jag sedan använda för att skriva en artikel - inlämning i början av april. Så det gäller att ligga i för att det ska bli klart - tillsammans med allt annat skojsigt ;)

Jag och Chris tog en sväng ut på isen - ja, det var premiär för mig och att vandra på is i år. Alltid lika skönt och fascinerande tycker jag som en gammal västkustbo . Här hade de satt ut små fiskestugor, inget jag har sett hemma.




På kvällen drog vi till en pizzeria i Duluth - en timmas bilfärd från Barnum. En av deras vänner var där och även ett väldigt bra trubadurgäng. Deras pizzor är väl inte det som vi uppskattar med pizza - mycket botten och mycket fyllning, men charmigt på sitt sätt. En sort Chicago Pan pizza, fast inte riktigt.

Inga kommentarer: