måndag 23 februari 2015

Att somna gott!

Jag somnade med en väldigt god känsla i kroppen igår. Började dagen med att fixa en sak åt en kollega här - ibland gäller det att vara om sig och kring sig för att ligga på topp ;) Fick ett mail om att det var lunch hos Antoine och Ann-Sophie så jag gick dit. Stefanie och Luiz kom senare och vi blev bjudna på dumplings och sallad. Gott och fräscht i jämförelse med all amerikansk skräpmat som finns. Sedan gjorde Ann-Sophie riktiga franska crepes med smält choklad över :) En av mina favoriter när jag åker till Frankrike. Vi drog till Breslin Center för att kolla in en basketmatch. Den var inte över sig, men nu har jag sett det också. De hade väldigt många time-out och spelet kändes segt jmf med en svensk basketmatch. Yepp, nu är i alla fall det avbokat på min lista och Spartan vann!

     Vi drog vidare till nästa rolighet - Francesco fyllde år och hade bjudit hem oss till sig och Christina. Och som vanligt fick vi en fantastiskt god pizza där. Och vi diskuterade allt möjligt i sex timmar. Vattnet i Spartan Village, Game of Thrones, barnaga, snygga skådespelare osv. Väldigt kul och jag var trött när jag kom hem. Trött och lycklig över en bra söndag i livet!
So long!

P.S. Ibland bara händer det! Jag har blivit inbjuden (=utvald) att åka till Stockholm nästa vecka (känns som en helt annan värld och liv när jag tänker på den staden) att vara med på ett event för kvinnor som arbetar med teknik. Woop woop!  

Inga kommentarer: