torsdag 5 februari 2015

Ända in i kaklet

Vissa dagar är det bara att inse att jag får ta en sak i taget och se till att dagen tar slut och att jag gör det jag ska. Skulle ha ett seminarium på en artikel, men det var ingen som kom. Vissa hade sagt till före och vissa inte. Så nu blir det till att jaga lite kommentarer på annat vis - det brukar lösa sig. Ja, jag tänkte jag då drar jag till tvättstugan. Jo, det gjorde jag men inte sjutton fanns det några växelpengar där idag heller. Lätt irriterad ringde jag till community center och de sa att det inte var dem som skötte om det för det var outsourcat. Och där gick jag i taket totalt! Och samtidigt insåg jag att det inte fixar fram några quarters. Banken visade sig bli lösningen på problemet - 10 dollar blir en jädra massa quarters!
Hjälpte en student och drog upp till Campus. Jag och Ben skulle gå igenom vår analys av intervjuerna. Nu var inte Ben där när jag kom, så då fick jag väl sätta mig där och jobba. Han kom efter en stund - inte lätt att ha en 2 och 4 åring i det här landet med avsaknaden av barnomsorg. Vi diskuterade och kom fram till hur vi skulle fortsätta.

Jag drog vidare till kåren och banken där. Satte mig i kvinnornas lounge och skrev på de uppgifterna som ska in i EliReview. Vidare i livet efter en stund - jag skulle på engelsk konversation. Riktigt trevligt där med några nya ansikten och en lärare i högform. Vi läste en tidningsartikel och diskuterade den. Och jag fick skjuts av Pedro o Patti tillbaka - kamrater från Guatemala. Och nu gjorde jag det - TVÄTTADE ;) Sicken känsla...

So long!

P.S. Glömde berätta att det inte är kul med stora blöta snöflingor i motvind! Fick en vansinnig längtan efter det här idag - det som kallas sommar!

        

Inga kommentarer: