torsdag 22 januari 2015

"What do you need to succeed?"

Den här frågan har jag tagit upp tidigare och hur mycket jag älskar att få den. För mig betyder det att personen som ställer den verkligen vill att jag ska lyckas och tror att jag kan rätta till de brister som jag har. Jag läste en uppsats för några år sedan om förtroende och hur det skapas. Den uppsatsen kom fram till att för att skapa förtroende behöver du visa att du är duktig på det som du gör, intresserad av ämnet, visar att du vill dela med dig och att du inte skriver andra personer med dina kunskaper. Visar du dessutom att du har humor blir det ett plus. Jag gillar denna beskrivning och den är så lätt att applicera på min kollega på MSU som jag träffade igår. Jag och andra studenter har kommit fram till att denna personlighet gör att vi som ska utföra arbetet gör precis allt för att lyckas - vi vill inte göra honom besviken. Jag har hört att flera här väljer att ha honom i sin kommitté för att verkligen få fart på sitt arbete. Systemet med kommitté kan jag beskriva senare.   
Alldeles upprymd gick jag ifrån mötet med honom och kände att jag tar med honom i väskan hem. Mötet handlade om att införa EliReview - ett sätt för oss att ge löpande feedback på text som studenter lämnar in.  

Gick vidare till kåren för att läsa examensarbeten, allt som förberedelser inför betygsdiskussionen. På kvällen var det dags att gå på konversationskursen i engelska. Läraren är tyvärr ganska ostrukturerad - de första två uppgifterna tar 80% av tiden och de två sista 20%. Sedan har jag lite svårt för att han pratar mycket - det hade varit bra att låta oss prata mer. Inte för att det hindrar mig, men jag vill inte känna mig oförskämd ;) Det roliga är att det alltid finns kända personer från Spartan, igår i form av ett trevligt par från Bolivia. Drog vidare till en bar och tog ett glas vin med B och hans kompisar. Välbehövligt efter en massa läsande och sedan mot sängen. Tidigt betygsmöte dagen efter!    

Inga kommentarer: