fredag 9 januari 2015

#threeorfourlayers

Jag har skapat en ny hashtagg idag för att beskriva vädret idag - igen. Jo, det påverkar väldigt mycket - fanns t ex inte en människa idag på Friendship House. Det har jag aldrig varit med om under min korta tid här. Vad hashtaggen betyder? Egentligen en fråga om man behöver tre eller fyra lager kläder för att inte frysa ihjäl. Jag är grymt glad för mina pälsfodrade vantar och att jag beställde en täckkjol!

Gick in i den koreanska mataffären och hittade en bricka till mina stearinljus - det blev mycket trevligare! Och jag kunde inte låta bli att köpa en svampsallad - ska bli spännande att testa den. Om det fortsätter på detta sättet kommer jag att bli expert på koreansk mat på kuppen ;)

Annars har jag jobbat med studenter, handlett och läst deras utkast. Alltid lika spännande - just nu får jag en crash course i cyberbullying och webbpersonifiering! Fantastiskt när någon annan bara ger mig materialet och jag får dessutom ha synpunkter på det.

Fick inte med snön som yrde, men det gjorde den - JAG LOVAR!

Den är färdig att äta - svampsalladen. Jag frågade!

Är tydligen väldigt svenskt att göra så här!
         
Jag måste ju kommentera det avskyvärda som hänt i Paris. Det är bara AVSKYVÄ RT och jag, precis som de flesta andra, vill inte ha en sådan värld. Det måste bara hitta dem och ta reda på mer. Jag kommer in på en annan sak - nyhetsrapportering. Jag kollar på CNN och har sett en video ett antal gånger där jag kan höra hur själva avrättningen gick till (ljud från vapnen de använder). I eftermiddag har jag också sett en bild från redaktionen - blod och papper finns det gott om :( Vad jag förstår så har den svenska nyhetsrapporteringen inte alls ägnat speciellt mycket utrymme åt detta terrorbrott. Konstigt för det är verkligen en stor nyhetshändelse.

        

Inga kommentarer: