måndag 26 januari 2015

Party och vuxenspel

Jo, vi hade part igår i min lägenhet :) Kul att ha det fint och städat, eller mer en bra orsak att göra det fint.


Och ännu roligare var det när mina kamrater från Frankrike, Belgien, Thailand, Brasilien och Italien kom. Alla hade med sig en matbit och det blev en bra blandning av olika saker. Mina semlor blev väl inte i världsklass, mest var det grädden som stod för det. Jag köpte grädde på skaktub och amerikansk som den är var den söt.
Ja, ja, jag har i alla fall visat de övriga vad vi hemma tycker är bäst just nu. Vi fortsätta med att spela spelet Cards Against Humanity. Det gick ut på att alla skulle lägga kort till en aktuell och tillspetsad fråga och sedan fick den ställde frågan välja det bästa svaret. Eftersom ingen har engelska som modersmål, fick vi ta hjälp av Google och urban dictionary. Kul vuxenspel helt enkelt!

Idag har jag tagit det lugnt och varit ute och gått en sväng. Kallt och blåsigt, men helt klart uppfriskande! Artikeln fick sig en sväng också - nu kommer det spännande med att banta ner den till rätt antal ord. Finns en massa knep att ta till - det bästa är ju att göra tabeller till bilder så man sparar ord.

So long!             
  

Inga kommentarer: