tisdag 27 januari 2015

Mycket måndag morgon

Dagen började sådär, i alla fall om man som jag gillar att göra hyfsat rätt. Jag och kollegan hade glömt att det var föreläsning på schemat (ja, vi skulle hålla den och vi har gjort schemat själva!). Som tur var upptäcktes detta innan den skulle börja och vi har hållit den förr, men ändå. Så får det inte gå till, punkt och slut. Vi skulle dessutom jobba med att betygssätta inlämnade uppgifter tillsammans och jag hade läst fel students arbete - så får det inte gå till. Fortsatte med att jag skulle beställa en bok till en kompis här som present och jag lyckades beställa en Kindle variant till mig själv. Dumt och dyrt kategorin hamnade det i ;) Funderade på om jag skulle bli överkörd om jag gick ut, men där gick i alla fall gränsen idag.

Gick till Campus och kursen i forskningsmetodik. Hade läst på schemat att det inte skulle handla om innehållet i det vi skulle ha läst utan mer om hur man läser metodbeskrivningar, så glad i hågen tog jag inte med mig böckerna. Fel beslut! Vi gick igenom de olika kapitlen och jag hade inte en chans att vara med i diskussionen.

Imorgon är det tisdag ;)  

Inga kommentarer: