onsdag 28 januari 2015

Lunkar vidare

Jag fortsatte på måndag morgon fast det var tisdag, eller mer gör saker som jag inte brukar. Skriva upp fel tider. Nu var det inte farligt och blev dessutom väldigt bra för jag träffade en del kamrater och hade en väldigt trevlig dag på Campus. Jag fick för mig att det var Writing Group, men det tar vi på torsdag istället :) Satte mig vid mitt skrivbord på Bessey istället och började analysera materialet från intevjuerna. Bestämde dessutom med L att vi skulle gå igenom detta - det finns vissa ord som jag inte uppfattar vad det är. Kom på att jag skulle göra färdigt underlag för nästa del i studien - ett större möte som jag ska ha innan jag far hem.
Det var rätt kul på Bessey - en massa kollegor i alla former (studenter, lärare etc) så till slut blev det riktigt drag på rummet! Jag fick dessutom väldigt bra svar på mina frågor - alltid skönt med språklig expertkompetens nära till hands.

Efter en hel dag med skrivande och funderande drog jag på möte i MSUs innovationslokaler. Alla ställen med aktning har ju sådana nu för tiden. Det var möte i agilt gruppen och det är ju alltid roligt att lyssna på vad de gör på detta området. Igår var det en bok om projektportföljen som recenserades - kanske inte speciellt agilt, men intressant om du har projektledarambitioner.

Lite lågmäld? Jo, jag är förkyld och ni vet att det inte är min starka sida i livet!

Inga kommentarer: