torsdag 8 januari 2015

Kallt

Det är väldigt kallt just nu. Minusgrader på Fahrenheitskalan vilket innebär minus 18 grader Celsius och sedan blåser det dessutom. Inget att leka med kände jag när jag var ute och gick på eftermiddagen. Tvättstugan lockade och också de ullstrumpor som jag köpt. De gamla har tagit slut; och det är så behändigt att beställa nya på amazon.com. De nya gick att hämta i min brevlåda i Community Center. Det ska fortsätta att vara så här kallt fram till söndag så det är väl bara att härda ut.

Annars har jag mest diskuterat med studenter idag - det är inlämning på examensrapporterna på fredag och det är många olika frågor som kommer upp nu. Ska bli spänannde att se hur de blir - jag har sett de från början, påverkat dem och sett de olika versionerna. När jag har jobbat längre med detta ska jag skriva en steg för steg guide som gör detta arbete lättare -idag har jag ibland svårt att ge studenterna de olika stegen som de verkligen behöver. Inte de teoretiska som finns i vissa böcker.

So long!
         

Inga kommentarer: