onsdag 7 januari 2015

Helgdag?

Glömde bort att det var helgdag idag för mig - det är ju liksom inte det för alla andra här. Men, men jag har fått en massa saker gjorda. Transkriberat, skrivit om ett abstrakt (10 versioner finns det nu ;) ). Nu ska det "bara" språkgranskas för att kunna skickas in nästa vecka. Får se vem som kan tänka sig att hjälpa mig med det - Writing Center har stängt fram till den 16:e och det ska vara inskickat den 15:e. Så jag får lita på mina kamrater i livet och hoppas på att någon förbarmar sig över mig! Jag är inte orolig.

Idag har det varit en fantastisk vinterdag fram till på eftermiddagen. Solen har lyst och fem centimeter snö har gjort allt mycket ljusare. Sedan började en mindre snöstorm - blåst och snön yrde. Tur att de eldar på i lägenheterna - det går bra att gå omkring i lägenheten i T-shirt och långkalsonger :) Hade jag aldrig betalt för hemma, men här ingår värme i hyran!

Jag gick till kåren på eftermiddagen i det fantastiska vädret och tillbaka i det mindre fantastiska. På vägen hem gick jag in i den koreanska mataffären - behövde en stekspade och det var kallt. Hittade koreanska fiskbullar som jag bara var tvungen att testa. Damen i affären rekommenderade dem till soppa - lät alldeles perfekt i kylan! Våra svenska fiskbullar i konservburk är något som jag också lovat mig själv att slippa i livet - en son som älskade dem i hummersås har gjort detta löfte enkelt att avlägga. Men dessa var helt OK - frysta som jag köpte i lösvikt. Och det var tuggmotstånd i dem och dessutom var de fyllda med innehåll. Tror att jag kommer att köpa fler av dem någon dag.       

Idag har jag fått min biljett till frihet under min korta tid som är kvar - ett Zipcar till bilpoolen. Fungerar som SunFleet hemma. Så nu blir det inget mer bussåkande för att köpa mat :) Sedan har jag gjort en sak som kändes i hjärtat - jag har sagt upp min lägenhet här. Det ska man göra senast 45 dagar före avresa - så nu var det nästan dags. Känns vemodigt, men än är det inte slut. Ska suga på karamellen så länge som det går!

         
     

Inga kommentarer: